Forum www.bank.fora.pl Strona Główna www.bank.fora.pl
O bankach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy ST Banku Millenium
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bank.fora.pl Strona Główna -> IT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kayoo




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:07, 17 Kwi 2020    Temat postu:

Próbowałem płacić zbliżeniowo plastikową platyna milka, ale nie działało. Płatności telefonem podpięte do tej karty szły bezproblemowo. Skończyło się zastrzeżeniem karty na infolinii i nowa ma niebawem dotrzeć. Najdziwniejsze jest jednak w tym wszystkim, że karta zniknęła z ST. Na szczęście spłaciłem ją przed czasem, ale gdyby nie, to bym prawdopodobnie musiał bujać się na infolinii.
Konsultant twierdził, że prawdopodobnie karta (plastik) jest uszkodzona, co jest kuriozalne, bo leżała niemal rok w szufladzie, a płaciłem jej zwirtualizowaną wersją HCE. Do czasu zaszufladowania, wszystko funkcjonowało normalnie. Czyżby więc miała tu zastosowane zasada darwinowska, że organy nieużywane ulegają zanikowi, czytaj: nieużywana antenka się samoistnie dezaktywizuje Question Shocked Smile .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Pią 16:28, 17 Kwi 2020    Temat postu:

Hmm, a nie miałeś już kiedyś takiego problemu?
A jak to płacenie "nie działało"? Terminal w ogóle nie reagował na przyłożenie karty - czy też ją widział, ale płatność nie szła i/lub kazał wkładać do czytnika?
Do czytnika wkładałeś i to też nic nie pomogło (tzn. na naprawienie antenki, bo płatność pewnie poszła)?

Metoda rozwiązania problemu równie subtelna jak w kupalu - pytałeś, czy milek też przestał wydawać duplikaty? Bo kretyństwem jest w takiej sytuacji zastrzeganie karty, którą nadal można płacić z chipa oraz w necie - po to właśnie wymyślono duplikaty, żeby nie zastrzegać i nie czekać min. tygodnia (nawet na platynę - milek przecież wysyła zwykłą pocztą - no, kupal choć platyny wysyła kurierem - ale inne też zwykłą - chyba że world nadal poleconym, co jest tylko wkurzaniem klientów) na możliwość używana karty. A taki kupal z wydawania duplikatów tak sam z siebie "zrezygnował".

Sądzę że również zastrzegli Ci przy okazji tą kartę HCE w apce w telefonie.
Ale to akurat może być pół biedy, bo nową HCE można sobie zrobić od razu, nie trzeba czekać na plastik.
I nawet poprawili już tego babola, że stworzenie karty HCE powodowało aktywację plastiku (który był jeszcze na poczcie, jeśli nie jeszcze w fabryce) - teraz już plastik aktywuje się osobno.

Zniknięcie z ST to już bajerek totalny.
Może mieć to związek z pełnym spłaceniem.
W sumie to rozumiałem, że znikają ZAMYKANE karty kredytowe, które są w pełni spłacone - bo wtedy milek je zastrzega i nie daje okresu wypowiedzenia (ciekawostka w sumie, czy wolno im tego okresu wypowiedzenia odmówić). Wtedy taka KK od razu znika, jeszcze rok temu też od razu znikały wszystkie jej wyciągi z "lista wyciągów" - teraz jeszcze można przez 2-3 dni od pojawienia się pobrać ostatni wyciąg, potem znikają wszystkie.
Ale że zniknęła karta ZASTRZEŻONA, do której wydany będzie nowy plastik - to kuriozum.
Aha, jak ostatnio zniknęła zamykana KK, to dało się jeszcze wejść w jej szczegóły i historię przez kliknięcie na jakąś operację tą kartą w tej kolumnie "wydarzenia" z prawej strony.
Śmieszne było to, że karta główna była wtedy pokazywana jako karta dodatkowa... Echh, ten milek.

A zjawisko "odantenkowania" miała w kupalu żona - ale nie przez zasadę, że nieużywane organy zanikają, tylko wręcz przeciwnie - karta używana (trzeba było zrobić początkowe 10 transakcji), najpierw pikacz działa, po kilku dniach zaczyna szwankować - działa tu, nie działa tam - a po jeszcze kllku zupełnie zanika, ani terminal ani tablet nie reagują na zbliżenie karty.
Kupal j.w. kartę zastrzegł - bo duplikatu nie można - przysłał nową, z nowym numerem - i to samo się powtórzyło (bo na wszelki wypadek znów te 10 transakcji żona zrobiła). Drugiego przypadku już nie reklamowaliśmy.
Karta noszona w tym samym wizytowniku co 3 inne karty, z którymi żadnych problemów od lat nie ma.
Moja dodatkowa przy ostatnich próbach była przez tablet odczytywana prawidłowo - bo płaciłem nią póki co tylko raz (pikacz zadziałał).

Ciekawe, czy ma znaczenie to, że kupal na kartach głównych wypisuje oba imiona i nazwisko (co w przypadku 9+9+9 liter prawie na pewno wymaga dwóch rzędów) - a na dodatkowych tylko pierwsze imię i nazwisko (moje 5+9 mieści się chyba na tej karcie w jednej linijce, ale jeszcze musiałbym spojrzeć)?
Tylko z kolei moje KK główne kupala, z 5+7 w górnej i 9 w dolnej linijce (a taki eurobank potrafił zmieścić 5+7+9 w jednej linijce) nigdy problemów nie miały.
Więc nawet nie można powiedzieć, że 9+9 w górnej linijce w wypadku żony coś psuje - bo jak ma dodatkowe do moich, to też na 9+9 w tej samej linijce.
O, przy okazji zobaczyłem, że kupalowa visa silver główna ma tylko pierwsze imię i nazwisko.
Muszę spojrzeć w domu na MC world - wydawało mi się, że tam mam drugie imię, ale ST kupala twierdzi, że jest inaczej (ale nie wiem, czy mu wierzyć, bo jeszcze do niedawna pokazywał dla kart, na których są dwa imiona i nazwisko - jedynie dwa imiona). Dla głównej KK 1-2-3 żony pokazuje oba imiona i nazwisko.
"Ciekawie" też bywa dla mobilnych - stara MC mobile kredytowa ma w porządku, imię i nazwisko - ale nowa visa-mobile ma tak: "imię nazwisko imię nazwisko" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepto




Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 1081
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:11, 27 Kwi 2020    Temat postu:

kayoo napisał:
Próbowałem płacić zbliżeniowo plastikową platyna milka, ale nie działało. Płatności telefonem podpięte do tej karty szły bezproblemowo.....


A ja mam wrażenie, że sysytem Millka nie jest doskonały delikatnie mówiąc. Ostatnio miałem problemy z płacenie platyną przez NFC. I to kolejny raz to się przytrafia. Infolinia sugeruje instalację apki na nowo ale to bzdura. Z tego powodu musiałem znowu plastik do portfela włożyć. Jak będzie tak dalej to podziękuję za taką usługę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Wto 13:41, 28 Kwi 2020    Temat postu:

A próbowałeś z reinstalacją?
Oczywiście, że to bzdura, i jeśli działanie usługi ma od tego zależeć, to do śmieci z nią (przy okazji można przewidywać niezłe problemy ze zbliżeniowym blikiem), ale kłopotu ze sprawdzeniem, czy to pomoże, nie ma zbyt wiele - czyścisz wszystkie dane apki, nie trzeba nawet reinstalować, wpisujesz login, hasło, ustawiasz PIN, tworzysz nową kartę HCE - i już.
A do milka oczywiście reklamację - taki to już los pionierów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepto




Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 1081
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:01, 28 Kwi 2020    Temat postu:

Olałem takie porady a po ok. dwóch dniach wszystko znowu działało. Teraz podbnie, dziś już NFC działało. Co oznacza dużą niestabilność, niestety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Śro 13:08, 29 Kwi 2020    Temat postu:

Pytanie jeszcze o przyczynę niestabilności - czy jest nią milek czy też może Twoja słuchawka.
Reklamację składaj z prośbą/żądaniem wyjaśnienia, czemu nie działało - inaczej dalej tak będzie (tzn. reklamacja może coś zmieni - choć niestety nie da się powiedzieć, że "pomóc nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi" - bo i zaszkodzić może - w citku reklamowałem, że jak żona loguje się w przeglądarce na kompie, to zawsze chce od niej SMSa - a jak ja się loguję, to nie chce - a jak oboje logujemy się w przeglądarce na tablecie, to też nie chce - rezultat jest taki, że i ode mnie zaczęło chcieć SMSa przy logowaniu na kompie - ale bez reklamacji raczej zostanie jak jest).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kayoo




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 13:09, 29 Kwi 2020    Temat postu:

Wygląda na to, że bugi z ostatnich miesięcy sa skutkiem kilku aktualizacji systemu. Panience na infolinii wypsnęło się, że częste są reklamacje właśnie po aktualizacjach.
Propozycja reinstalacji apki to jakaś groteska: knoty działu IT ma poprawiać klient Question Shocked Evil or Very Mad . Zdarzało mi się, że nie działała karta HCE, ale usunięcie jej w systemie i ponowne podpięcie nie stanowiło takiego problemu. W moim półtorarocznym korzystaniu z karty wirtualnej musiałem to robić dwa razy. Nie rozumiem jednak, że bank woli wydawać nowe karty (co się wiąże z jakimiś tam kosztami) zamiast dopracować soft. Moja karta plastikowa, skoro nie była używana przez prawie rok i leżała w szufladzie nie mogła zostać fizycznie uszkodzona, ale tak to wygląda w ich porąbanym systemie.
Co się jeszcze zmieniło w ciągu tego półtorarocznego okresu na gorsze, to czas przesłania powiadomienia push o transakcji kk. Na początku zawsze dostawałem komunikat po 2 - 3 sekundach, czyli gdy jeszcze byłem przy kasie, teraz jest to rozrzut od kilku sekund do kilku minut. W kupalu kilkuminutowe opóźnienie powiadomienia to standard, widać, że milek stara się równac do gorszych Sad .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepto




Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 1081
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:21, 29 Kwi 2020    Temat postu:

Drutkow, gdyby to była wina mojej słuchawki, to sytuacja nie ulegałaby zmianie po dwóch dniach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Czw 12:55, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Hmm, a na jakiej podstawie opierasz to stwierdzenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepto




Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 1081
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:44, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Na tym, że gdy przełączyłem w telefonie na inną kartę to zadziałało w tym samym terminalu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Czw 16:26, 30 Kwi 2020    Temat postu:

To już coś.
Ale inną kartę w apce milka czy przełączyłeś na inną aplikację do płatności - innego banku lub google pay?

Wciąż więc może być to problem współpracy apki milka z akurat Twoją słuchawką - niekoniecznie egzemplarzem, raczej modelem + może jakaś szczególna wersja OS.
Więc dzielić się może po połowie - wina i banku i telefonu. Chyba że któryś z nich ewidentnie nie przestrzega standardu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kayoo




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 665
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:47, 30 Kwi 2020    Temat postu:

To na pewno nie jest problem telefonu lub jego softu. Korzystam z kart HCE w milku i kupalu (po 2 tygodnie, żeby maksymalnie wykorzystac grace period) i u mnie pod Androidem zmieniam w ustawieniach kartę domyślną, jedną z tych dwóch. Jeżeli działa z jedną kartą a z innego banku już nie, to wskazuje, że aplikacja mobilna jednego z tych banków jest walnięta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drutkow1




Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DC

PostWysłany: Czw 17:13, 30 Kwi 2020    Temat postu:

Apka, system centralny - ale możliwe również, że telefon i/lub jego soft.
Bo jednak usługi HCE realizuje sprzęt/OS, a nie apka.
I apki mogą odwoływać się do tych usług na różne sposoby - oba zgodne ze standardem. Lecz dana słuchawka może mieć jeden ze sposobów zaimplementowany lepiej, a drugi gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bank.fora.pl Strona Główna -> IT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin